Slaperige aankomst in Ierland

Verenigd Koninkrijk, Larne

Het gaan slapen gisteravond lukte slecht, dus toen de wekker afliep hadden we geen van tweeën echt geslapen.
Na het inchecken wachten tot we aan boord mogen rijden. Ondertussen drinken we maar een kop thee/koffie. Om 03.45 uur sloot de check in en meteen werd er vertrokken. Iedereen zal dus wel aan boord zijn geweest. Het waren er niet veel. Op verschillende plaatsen lag iemand of een groepje mensen te slapen. Wij hadden onze boeken meegenomen.
De binnenverlichting was aan, dus van buiten kregen we het eerste uur weinig mee.
De zon kwam op en verlichtte Larne. De eerste indruk van Ierland is zonnig en groen. Om 6.20 uur rijden we het parkeerterrein op. Er staan veel campers. Wij doen de gordijnen dicht en kruipen weer ons bed in.
Als ik wakker ben (tegen 10’en) zijn alle campers weg. We bekijken welke plek ons het mooiste lijkt en gaan daar staan. Af en toe valt er een bui, maar vanmiddag breekt de zon weer door. We wandelen onder langs de kliffen. Na een tijdje een bord “verdere doorgang gestremd, in verband met vallende stenen”. Een vrouw laat ons zien hoe we er omheen kunnen. “Stick to the fence”. Wij wandelen langs grotten om de punt heen en klimmen dan omhoog naar de vuurtoren. Langs een andere weg komen we weer omlaag naar ons pad naar het parkeerterrein.
Morgen naar Belfast met o.a. het Titanic-experience.

Lieve mensen, ik hoop dat jullie net zo van Ierland gaan genieten als ikzelf in het verleden, en recentelijk ook nog weer eens 8 dagen, heb gedaan. Jullie hebben alle tijd, dus vergeet niet om ook de schiereilanden in het zuidwesten in alle rust te ondergaan. Geniet van Ierland, van het leven, van elkaar!