Gearriveerd in Rome

Italië, Civitavecchia

Vanmorgen liepen we eerst even over het strand. Bijna alles bezet met ligstoelen van een paar strandtenten.
Toen reden we tot vlak voor de rondweg van Rome over kleine weggetjes naar de stad.
Onderweg, we kijken al een tijdje uit naar een parkeerplaats voor een koffiepauze, zien we opeens een bord “Tombe Etrusca”. Daar gaan we natuurlijk even kijken na de koffie.
In een bos tegen een helling zijn weer verschillende tombes uitgehakt. Sommige zijn ingestort, maar een paar zijn toegankelijk. Geen fresco’s te zien deze keer, maar soms wel uitgehakte versieringen in de plateaus.
We zien ze als we een zaklantaarn meenemen de tombe in.
Dan rijden we door naar de camping in het noorden van Rome. We krijgen een plaats toegewezen en als we ons geïnstalleerd hebben, zorgen we voor schaduw om te zitten, draaien een was en nemen een verfrissende douche. Het is boven de 30˚, dus zweterig weer.

Hier is het maar koud en regenachtig. Totaal geen fijn Pinksterweer. Maar boven de 30 graden is ook geen pretje. Tja, het weer laat vele tongen spreken!