Wachten op de veerboot.

Frankrijk, Saint-Georges-sur-l'Aa

Vanuit Aartrijke is het zo’n 75 km naar de ferryhaven in Duinkerken. Deze ligt aan de zuidkant van de stad. We willen er even gaan kijken voor we naar een camperplaats gaan.
Oorspronkelijk wilden we naar een camperplaats aan de noordkant van Duinkerken, maar vandaar is het nog 40 minuten rijden naar de ferry, lezen we in de beoordelingen.
Net voorbij Duinkerken ligt Gravelines en daar zijn twee camperplaatsen. De ene aan de vestingwal, kennen we al van het uitproberen van de camper in januari 2016. Na gekeken te hebben bij de toegang van de ferry, rijden we door naar de tweede: op een heel groot parkeerterrein bij een (olympische) roeibaan/ watersportgebied.
De route leidt dwars door Duinkerken. Voor we vertrokken dinsdagochtend had Paul op internet gevonden dat er maandag bij Duinkerken een vechtpartij was geweest tussen 2 groepen vluchtelingen, waarbij hun deel van hun “kamp” is afgebrand. Tijdens het rijden zien we een paar keer groepjes mensen langs de kant van de weg lopen. Soms met maar één bundeltje tegen zich aan. Triest om te zien.

In de omgeving van de camperplaats is het mooi fietsen en wandelen, schijnt het. Wij vinden het er koud, het waait stevig en de zon zien we pas tegen dat hij ondergaat.

sommige berichten komen 2 x aan, soms niet te openen. misschien wel mijn computer. ik weet het niet. goeie reis