Zo weinig actie en toch zoveel te zien

Marokko, Tafingoult

Vanaf de camperplaats loopt een piste omhoog naar een aantal antennes, die op een top staan.
Vanaf ons pad zien we regelmatig de weg die omlaag gaat naar de Soussvlakte. Langs die weg een enkel gebouw. De dorpen liggen verder omlaag in het dal en onverharde wegen leiden daarheen. Heel af en toe zien we een auto rijden. We kunnen hem een stukje volgen, dan verdwijnt hij weer om een hoek om wat later verder naar boven of beneden weer tevoorschijn te komen.
Onderweg op de helling langs ons pad steeneiken. Langs het pad rotsen, die soms opeens anders kleuren. Opeens staan we op een kam, aan beide kanten kijken we omlaag naar dalen.
We stoppen regelmatig om rond te kijken. Na een kleine 2 uur komen we boven bij de antennes. Als we op een stoepje wat drinken en snoepen komt een man langs. Hij groet en een eindje verder blijft hij zitten. (een bewaker?) De terugweg gaat in goed een uur. We besluiten nog een nachtje hier te blijven en morgen verder te gaan.
’s Avonds zien we een prachtige sterrenhemel met een duidelijk Melkweg. Dan gauw weer naar binnen. De temperatuur ligt maar iets boven 0˚C.