Isle of Skye

Verenigd Koninkrijk, Staffin

Het was weer groen en geel in het eerste deel van het eiland dat we zagen. De laatste dagen zagen we vooral kale rotsen en “dorre” heidevelden. Na een paar kilometer kregen we ook hier weer kale bergen.
We stopten in Portree om het stadje te bekijken en te lunchen. Tijdens de lunch proberen of er een internet verbinding te maken was. Onze mifi vond er geen, maar er was een open wifi van BT (British Telecom), die perfect werkte. De stukjes van gisteren en eergisteren dus even online gezet.
Daarna door naar het noorden. Kwamen langs een plek, waar eind 19e/begin 20e eeuw een soort klei werd gewonnen met de grondstof voor dynamiet erin. Dit werd ook industrieel gebruikt, o.a. om bier te zuiveren. In de buurt werd ook nog turf gestoken.
Staan nu op een campinkje in de buurt van Staffin. We moesten onze watertank weer vullen en de wc mocht ook wel weer eens schoongemaakt. Kunnen we ook gelijk weer even douchen.
Vanavond vanaf de camping over de rotsen en door gras met rus en dotterbloemen naar zee gelopen. Hoge steile kliffen rijzen op uit zee.

PS. Ik heb nu (zaterdag 20-5) 4 stukjes klaarstaan om up te loaden. Nu een internetverbinding. Afhankelijk van de snelheid krijgen jullie er een of meer van.