Einde van de kustweg

Noorwegen, Glomfjord

Met het rijden door de Svartisentunnel laten we de grote gletsjer achter ons.
We vervolgen de kustweg naar het noorden.
De kustweg eindigt vlak voor Bodø. Wij zoeken een plek voor de nacht op het eiland Straumøya. De plek die zowel op de camperapp als op Park4night staat, blijkt nu private property en kamperen en overnachten verboden. Op het kaartje met wandelroutes staan nog een paar parkeerplaatsen verderop aan de weg, dus we gaan daar even kijken. Vlak voor het dorp Seines (het naambordje) vinden we een prima plek. Ingesmeerd met deet (vanwege de dazen), zitten we lekker in de schaduw voor de camper. Het is nog steeds warm hier.
Vanochtend begonnen we met een smal paadje vanaf onze parkeerplaats te volgen. Na 2 hellinkjes kwamen we bij een klein strandje aan de Saltfjorden. Aan de overkant zien we Bodø liggen.
We rijden terug naar de 17 en wandelen de brug bij Saltstraumen op. Het water zou hier met een enorme snelheid door een kleine opening worden geperst, maar ik denk dat wij er rond dood tij waren, want veel stroming was er niet te zien.
We willen verder naar het noorden, dus Bodø laten we links liggen, we gaan naar rechts naar de E6. Dat is de enige mogelijkheid om naar het noorden te rijden.
Bij Fauske weer water aangevuld en toilet geleegd. Dan kunnen we er weer een paar dagen tegen.
Bij Mørsvik vinden we een plekje aan een meertje, d.w.z. het meertje is een aantal meters omlaag via een bospad. Langs het pad bosbessen, dus die hebben we ’s avonds in de yoghurt.
Ook hier is de hitte nu voorbij. De zon blijft wel schijnen, maar het kwik blijft hangen op een lekkere 22˚C. Ook ’s nachts wordt het gelukkig koeler.

Geniet van de ruimte, de uitzichten, elkaar en je zelf...

Godfried Beumers 2019-07-31 17:14:23

Ja dit zijn de mooie plekjes. veel plezier.