Langs scheepvaartroutes

Duitsland, Cloppenburg

Na een rustige nacht werden we vanmorgen om 9.00 uur pas wakker. Het was dus weer tegen half elf dat we vertrokken.
We hebben tijd genoeg en met de camper is het onderweg zijn onderdeel van de reis, dus we vermijden weer snelwegen. Via provinciale en kleinere wegen rijden we naar het noordoosten. Onderweg bij een bakker (mondkapje op) een paar broodjes gehaald; tussen Bremen en Bremerhaven over de Weser, of eigenlijk eronderdoor, want we nemen de tunnel.
Dan naar Wischhafen voor de Elbefähre naar Glückstatt. We rijden naar een camperplaats aan het Nord-Ostseekanal, vlak bij het pontje naar Breiholz. In eerste instantie is het heel rustig in het kanaal: alleen een paar grote groepen zwanen en wat meeuwen. Later ook een aantal grote zeeschepen.
Het grootste deel van de dag zagen we zon. Tegen half negen ging die rood onder aan de andere kant van het kanaal.

ik ging ooit met Ton op de Gazelle sportfietsen met een paar versnellingen () naar Denemarken, in de zomer, we trokken een rechte streep, vanuit Nijmegen en gingen met een klein tentje op pad, wild kamperend, en met een discipline van 80 km per dag....ik herinner mij nog heel goed de overtocht met de veerboot van Kiel naar.... schitterend....dus...leuk om te volgen...jullie tocht...maar die tunnel...die is van later datum ...

Ineke 2020-08-31 21:26:33

Goede reis en een fijne tijd in Zweden.

Irma 2020-09-01 08:13:26

Jullie stonden hier niet verkeerd!