Paul blijft klussen

Duitsland, Hiddenhausen

Gisteravond merkten we dat het water in de wc door bleef lopen. Een miezerstraaltje maar toch stond er een laag water in de gesloten pot. Paul heeft dus maar de watertoevoer afgesloten. Tot we erachter zijn hoe het moet worden opgelost, “doorspoelen” met een fles water.
Vanmorgen dus eerst langs een entsorgingspunt. De wc was al aardig gevuld, door al dat lekken.
Daarna rijden we verder. Bad Oeynhauzen heeft tegenwoordig een rondweg. Dat scheelt een aantal kilometers filerijden van stoplicht naar stoplicht.
De file kwam bij het kreuz net na het dorp. We nemen een stukje B-weg, langs de Wezer als omleiding. Later weer op de snelweg naar Hannover en Celle. Dan gaan we over op kleinere wegen.
We rijden tot de Elbe. We staan nu in Hitzacker. Hier komt de Jeetzel in de Elbe uit. Ook in dit stadje weer wat mooie oude huizen. Bij een aantal een kleine geschiedenis en een lijst met namen en beroepen van de bewoners door de eeuwen heen.
Onderweg deed opeens het lampje van de 12V-schakelaar van de koelkast het niet meer. Tijdens het rijden werkt de koelkast op 12V. Staan we stil (’s nachts of bij een pauze) gaat de gasvlam aan.
Als Paul de boel open heeft, blijkt de schakelaar kapot. Via appcontact met een medecamperaar, komt hij erachter welke van de draden hij door moet verbinden met een nieuwe schakelaar, die geen lampje heeft.

Fijne reis Arendien!

Irma 2023-04-22 19:43:58

Wat heerlijk dat jullie weer op reis zijn,ja,altijd klusjes voor Paul,maar ik geloof dat hij dol is op klusjes,verbeeld je dat hij zich gaat vervelen.Ikga weer met jullie mee reizen,heel veel plezier en een goede en mooie reis,Arendien en Paul.

Ineke. 2023-04-22 21:24:29

Dat is een mooie route Arendien en Paul. Ik hoop dat de er verder geen klusjes komen en jullie veel gaan genieten. Ik ben verbaasd dat je met korte mouwen in de zon kunt zitten!

Joke 2023-04-23 04:27:54

Weer onderweg! Een huis, ook op wielen, heeft altijd aandacht nodig. Fijn dat jullie weer op pad kunnen. Goede reis en we kijken met jullie mee naar al dat moois onderweg. Hartelijke groeten, Joanne en Hans