Los Barros, Poligono Industrial Palmones

Spanje, Los Barros

Vanmorgen vertrokken richting Algeciras. Na een half uurtje rijden gestopt en gaan wandelen in de oude Salinas (zoutpannen). Ze worden nu niet meer gebruikt, maar het is nog wel een getijdegebied met zoutpannen en kreken. Zagen er mooie bloemen. Men is bezig met baggeren (om te voorkomen dat alles dichtslibt?)
In het dorp waar we hadden geparkeerd een brood gekocht. Ging prima met ”Ni habla espaniol” en “pan”.
Na de lunch via een bergweg verder naar Algeciras. We hadden de coördinaten van het hoofdkantoor van Viajes Normandie, waar we voor € 220,- een retourticket voor de boot naar Tanger kochten. Als cadeautje een fles wijn en een cake. In de reisverslagen van anderen had ik dat al gelezen. Paul was verbaasd dat ik wist wat erin de zak zat.
Daarna naar de Lidl om eten voor vandaag en morgen en wat flessen drinkwater te kopen.
We staan nu op een parkeerterrein vlak bij het boekingskantoor, net als tich andere camperaars. Veel Fransen, een enkele Engelsman en nog minimaal een andere Nederlandse camper.
Morgenochtend om 10.00 uur willen we de boot nemen. Dat betekent dat we om 9.00 uur in de haven (10 minuten rijden vanaf hier) moeten zijn. We willen er wat eerder zijn om niet het risico te lopen dat we moeten wachten op een volgende boot, omdat die van 10.00 uur vol is. We hebben een open ticket, dus we kunnen in principe iedere boot nemen naar en vanaf Tanger.