The Bridge – Broen – Bron

Zweden, Urshult

Dit is de titel van een goede Deens-Zweedse krimi, die begint met een lijk midden op de Öresundbrug, precies op de grens. Vandaag geen lijken en dus konden we, nadat ook onze Noorse autopasstag werkte, gewoon doorrijden.
We zijn dus vandaag de grens overgereden naar Denemarken.
Eergisteren reden we van Öland naar een camping in Urshult. Gisteren waren we in een natuurreservaat bij Genarp. We wilden eigenlijk naar een camperplaats in een ander bos, maar daar liepen groepen kinderen rond en er waren primitieve tenten gebouwd: iets scoutingachtigs leek het en toen hebben we maar iets anders gezocht.
Na de Öresundbrug en de Grote Beltbrug kwamen we op Funen. De camperplaats die we op het oog hadden, bij het haventje van Klintebjerg was niet te bereiken. Het jaarlijkse Fjordfestival was bezig. We gingen er even een kijkje nemen en toen later iedereen weg was, zijn we (na overleg met leden van de watersportvereniging) op een parkeerplaats bij het toiletgebouw van de haven gaan staan.
Morgen verder naar Jutland en dan, in een tempo afhankelijk van het weer, naar huis.

Voorbijgevlogen! Ik vind het wel jammer van de fijne verslagen en prachtige foto's, maar ook leuk om jullie straks weer te zien :)