Mohammedia

Marokko, Mohammedia

Vanmorgen vroeg kwam een fietser de camping op met de vraag of we vis wilden. Hij had twee tonijnen in een zak achterop de bagagedrager. Daarnaast had hij ook nog wat kleine visjes, die gretig aftrek vonden bij de katten van ons kattenvrouwje (een Franse dame die in een huisje op de camping zit, samen met een hondje en minimaal 7 katten).

Wij liepen later vanaf de camping naar zee. De kust hier is rotsachtig en de branding slaat met kracht erop. Het water spuit soms metershoog. Op de rotsen zit af een toe een visser met een hengel.
We klauteren een deel over de rotsen. Soms lopen we wat verder van zee door mul zand (veel grover dan we in Nederland zijn gewend). Eten een broodje op een uitstekende rots hoog boven zee en dan via een pad tussen de akkertjes met tuinbonen, graan en courgettes terug naar de hoofdstraat door het dorp. Drinken een frisje en eten een msemmen (Marokkaanse pannenkoek) bij een klein winkeltje.
Daarna door het dorp, langs de moskee, terug. Het vrijdagmiddaggebed is bezig en ook het voorplein zit vol met mannen. Langs de straat staan mensen met hesjes om het parkeren in redelijke banen te leiden.
De rest van de middag ergens op de camping in zon en schaduw zitten lezen en allebei verbrand.

Lekker aktief.

Ria Schipper 2016-03-25 23:16:09

Ik benijd jullie! ! Veel plezier!

gerards.travels 2016-03-28 12:03:20

Ik benijd jullie avontuur! !

gerards.travels 2016-03-28 12:04:17

Heerlijk zo'n avontuurlijk leven! Geniet maar fijn samen.