Olhᾶo

Portugal, Vila Real de Santo António

We parkeren de camper ergens langs de doorgaande weg in het begin van Olhᾶo en pakken de fiets naar het centrum.
Bij de vissershaven in Olhᾶo staan twee markthallen: in de ene wordt dagelijks de vers aangevoerde vis verkocht, in de andere staan vooral groente- en fruithandelaren en een paar slagers.
Op zaterdag staan er op de kade kramen, waar naast handelaren ook boeren uit de omgeving groente, fruit, honing en noten verkopen. Deze keer zag ik zelfs kooitjes met (zang)vogeltjes.
Wij kopen er sinaasappels (ik wil nog een keer jam maken) en mandarijnen.
Na een terrasje met koffie en wat lekkers gaan we op zoek naar een SD-kaart. Daarna is het lunchtijd.
Bij een klein restaurantje is het dagmenu een mix van gegrilde vis. We zitten er lekker in de zon.
Plantenbakken in de straten staan verstopt in boegen van kleine scheepjes. Ze zijn kleurig beschilderd.
We rijden naar Sᾶo Brás de Alportel, waar we nog lekker in de zon kunnen zitten. Achter op de CP is een stuk met bomen (olijven, steen- en kurkeiken). Paul wandelt een rondje langs de muur van gestapelde stenen. Deze muren zien we hier vaak als afbakeningen van akkers of boomgaarden.

Wat een prachtige plek voor jullie camper! En van dat weer kunnen wij alleen maar dromen. veel groeten uit een nat, koud en stormachtig Oegstgeest

marianne 2022-02-21 21:54:36

Wat een leuke plantenbakken.