Merzouga

Marokko, Merzouga

Vanmorgen na de thee vertrokken. Nu laten we echt de Atlas achter ons. In Erfoud op de markt wat boodschappen gedaan. Bij de slager kochten we lamskoteletjes. Ze werden ter plekke voor ons uitgesneden. Daarna wat groenten en een doos dadels (2 kg voor 50 drh).
Dan begint al snel de Sahara met langs de weg waarschuwingen voor zandduinen en matten om het zand van de weg te houden.
Er staat een flinke wind en af en toe zie je zandwolken tegen de blauwe lucht.
Een Belgisch paar dat gisteren bij ons op de camping aankwam vanuit Merzouga was enthousiast over de camping bij hotel La Chance, aan de voet van de Erg Chebbi zandduinen. Wij staan daar nu ook. Toen we aankwamen stonden er maar een paar campers. We vonden een plek tussen twee dadelpalmen (schaduw van 2 kanten). We hadden ons nog maar pas geïnstalleerd toen er een groep Duitse en Oostenrijkse campers binnenreed. De meeste van hen staan iets verder naar de duinen, waar de aanplant nog klein is.
Al drie maal iemand langs geweest, die ons mee wilde op een 4x4 rit of een kamelentocht in de duinen. Ook een overnachting in een nomadentent is mogelijk. Ik denk dat wij met beide benen op de grond blijven.

voor ons bekend terrein wij hebben daar heel puberaal en milieuonvriendelijk in een jeep gecrossed je moet toch es een keer , of meer? gek doen in je leven!