Lenne-Freizeitweg

Duitsland, Stadtoldendorf

Toen we uitgekeken waren in Bodenwerter gingen we naar een CP in Stadtoldendorf. Een Concorde (camper)dealer heeft op zijn terrein een CP aangelegd. Toen we aankwamen was een grote Duitse camper een plek aan het zoeken binnen de afstand van zijn stroomsnoer. Erbij een grote aanhanger en een Mercedes stationwagen.
Toen wij even later met een frisje in de tuin het informatiemateriaal uit de blokhut bekeken, kwamen ze ook in de tuin zitten. Het bleken Nederlanders die hun pas gekochte nieuwe (2ehands) camper kwamen ophalen. We hebben gezellig zitten kletsen. Dat gesprek werd voortgezet op het terras van het Griekse restaurant dat vlak naast de CP zit, uiteraard aan aparte tafels met afstand ertussen.

Nadat we Rob en Lia uitzwaaiden vanmorgen, gingen we op zoek naar de Lenne-Freizeitweg. Een fiets/wandelpad langs en over een oude spoorbaan door het dal van de Lenne. Hij start een kilometer of vijf van onze staplek.
Het kaartje was niet helemaal duidelijk. Pas in Escherhausen, waar het pad omheen loopt, vonden we op de stadsplattegrond de precieze plek van de weg en de route erheen.
Daarna was het door de natuur fietsen. Soms naast een oud spoor, soms tussen de rails. Op het voormalige station van Kirchbrak staan wat oude wagons op de rails.
De route eindigt bij Bodenwerder. Ons plan is om dan via een stukje van de Weserbergland-weg terug te gaan. Na een paar honderd meter werd dat zo’n slecht pad dat we zijn omgedraaid en opnieuw langs de Lenne zijn gereden. Nu tot aan het eind (begin). De Weserbergland-weg bleek trouwens een langeafstand wandelpad te zijn en geen fietspad.

Leuke route, zo te zien. Geniet maar lekker verder.

Lia Keizer 2021-07-09 18:41:38

Ik heb even geen tijd om te reageren,wel lees ik jullie gezellige berichten en beschrijvingen van historische plekjes en bekijk de mooie foto's.Hartelijk dank hiervoor. Goede reis en zonnige vacantie. Ineke.

Ineke 2021-07-09 19:24:31

Altijd leuk die omgebouwde oude spoorbanen. Beetje meer zon kunnen jullie wel gebruiken: grijze luchten op de foto's.