“From Land’s End to John O’Groats” completed

Verenigd Koninkrijk, Latheronwheel

Vanmorgen lagen de bootjes in de haven van Castlehill op het droge. Wij gingen op weg naar John O”Groats, het meest noordoostelijke puntje van het Britse vasteland. In Land’s End, de zuidwestelijke punt waren we op 23 april, bijna een maand geleden dus. Was Land’s End niets anders dan een hotel en een amusementshal, John O’Groats is weinig anders. Een hotel met een aantal souvenirshops en een haventje met een voetveer naar de Orkneys. Maar als je van het ene naar het andere “end” gaat, moet je er geweest zijn, toch?
Het regende en toen we even later bij Duncansby Head wilden gaan wandelen, kwam er ook nog mist opzetten uit zee. We hebben de wandeling dus maar laten zitten en begonnen aan onze tocht naar het zuiden. Van het landschap hebben we niet veel gezien. In de stromende regen zijn we nog even Wick ingelopen en daarna verder. We staan nu op een camperplaats aan het haventje van Latheronwheel. Een prachtig aangelegd parkeerterrein met picknickbankjes en een barbecue, aan drie kanten omringd door hoge rotsen, waarop meeuwen broeden.
Vanavond stopte de regen en hadden we een prachtig uitzicht over zee.