Nog een week te gaan

Nederland, Oegstgeest

Na de verhuizing eerst een paar maanden acclimatiseren in de nieuwe woning, maar nu gaat het weer kriebelen. De eerstkomende bestemming is Verenigd Koninkrijk en Ierland.
Tijdens het wennen aan de nieuwe woonomgeving wel al voorbereid: boeken gelezen, kaarten aangeschaft, lid geworden van Brit Stops: een organisatie die camper-overnachtingsplekken aanbiedt bij pubs, boerderijen, wijngaarden etc. De overnachting is gratis, maar het gebruiken van een maaltijd, consumptie, aankoop in de boerderijwinkel e.d. wordt op prijs gesteld.
Verder hebben we een mifi aangeschaft. Als we in Engeland zijn, kopen we een prepaid simkaart met data en dan hebben we toegang tot internet. Bijvoorbeeld om dit blog bij te houden.
Wij hoeven geen inentingen deze keer, maar Lady moest wel haar jaarlijkse entingen. Dat is altijd een heel gedoe. Ze is een ontzettende stresskip en als ze bang is agressief. Met onze dierenarts in Alphen hadden we uiteindelijk een strategie uitgewerkt. De nieuwe dierenarts nam die over: twee uur voor de afspraak spuiten we een verdovingsmiddel in d’r bek. Ze wordt dan suf en zo zetten we haar in de auto. De dierenarts maakt de spuitjes klaar en komt dan naar buiten (waar Paul haar op de arm heeft) en prikt. Deze keer hebben we ook nog maar even laten controleren of de chip nog op zijn plek zit. Voor het oprijden van de boot, schijnen ze dat te moeten controleren. Hij zat er nog en gaf hetzelfde nummer aan als in het paspoort.
Aan het eind van onze Marokkoreis liet de koelkast het regelmatig afweten. We hebben er zelf nog een nieuwe thermokoppel ingezet, maar goed werken deed hij niet meer. Vorige maand dus maar goed laten nakijken. Hij zou nu weer perfect moeten werken.
De ijzeren plaatjes die we in Marokko hadden gehaald om de achterwand vast te zetten, zijn vervangen door een aluminiumstrip en de fietsendrager aan de achterwand is eraf. We gaan nu voor een fietsendrager op de trekhaak.
Een nieuwe omvormer is geplaatst en de (auto)lampjes in de toiletruimte zijn vervangen door LED.
Op donderdag 13 april om 10.00 vertrekt onze ferry uit de haven van Duinkerken richting Dover, waar we dan om 11.00 uur lokale tijd (dus 12.00 uur onze tijd) aankomen.

Nog een week(je) te gaan. We wensen jullie een mooie reis toe. Ik weet niet of jullie ervaring hebben met links verkeer. Mijn ervaring is een 'wentijd' van ongeveer 3 km. Daarna geen enkel probleem. Let wel even op bij de rotondes. Tot later!

Frans 2017-04-05 12:56:44

Goeie reis en fijne vakantie. Goed te lezen dat jullie al aardig gewend zijn in Oegstgeest. Wij gaan volgend jaar verhuizen naar een appartement! Groet Wil

Wil Hulsbos 2017-04-05 18:46:13

Gaaf! En noem de rotonde vanaf het begin" keepie leftie" zoals ze in Kenya wel doen, gaat het vanzelf goed. Benieuwd naar jullie ervaringen, wij zijn fan van Ierland en Schotland.

Pauly 2017-04-06 11:37:55

Spannend!! Heel veel plezier! beniewd naar jullie verhalen! Fijn dat ik het weer mag mee beleven op afstand! Ik wens jullie een voorspoedige en veilige reis! Gr Gerard.

Gerard 2017-04-06 17:15:46

Hoi Paul, Heel veel plezier samen met je vrouw in Engeland en Ierland! Leuk om de reisverslagen te lezen. Hartelijke groet van Emily

Emily 2017-04-07 18:53:46

Paul en Arendien, ik wens jullie heel veel zon (naast regen tuurlijk in Engeland) , en mooie reis, ik reis graag mee via dit medium! groetjes, Ineke