Regendag

Marokko, Tadart

Voor gisteren was voorspeld dat het de hele dag bewolkt zou zijn en dat er regen zou vallen.
Die voorspelling kwam uit. Onze stoeltjes zijn de hele dag niet buiten geweest.
Gisterochtend fietsten we naar de olijfperserij in Tachakcht om toch maar wat olie te halen.
De heenweg ging een groot deel omlaag, de terugweg moesten we omhoog, maar toen hadden we windje mee.
Gistermiddag spetterde het af en toe. Pas aan het eind van de middag ging het harder regenen. Alleen de eerste rij bergen was nog te zien, de rijen erachter verdwenen in de wolken.
De gardien kwam aan het begin van de avond als een verzopen kat het stageld ophalen, ondanks zijn regenponcho. Het waaide ook flink.
Vanmorgen zag Paul op facebook dat het tussen Agadir en Marrakech had gesneeuwd. Het land heeft dringend water nodig, dus het is fijn dat er wat valt.
Meteen nadat de zon boven de bergen uitkwam, stond er een regenboog. De uiteinden voor de rotsen, dus met hard lopen hadden we de pot met goud misschien kunnen vinden.
In de rivier langs de camping staat zowaar wat water. We wandelen naar het dorp.
Eerst langs een schoenmaker om een paar schoenen van Paul te laten verzolen. Morgenmiddag zijn ze klaar. Daarna gaan we winkeltjes kijken: sieraden, fossielen en stenen, tapijten. In een zaakje zijn ze amandelen aan het malen. Door toevoeging van arganolie en honing ontstaat de lekkere amlou. We kopen een potje. Het broodbeleg bij ons is schamel aan het worden. Vleeswaren uit Spanje zijn op en lekkere hebben we hier nog niet gevonden. De kaas hier is vooral smeerkaas en per plakje ingepakte “cheddar”. Niet ons lievelingsbeleg. Uiteraard hebben we nog wel hagelslag voor Paul, maar daar is hij zuinig mee.
Er staat nog steeds een harde (koude) wind, dus veel buiten zitten is er niet bij vandaag.

Mooie beelden. Fijn om te horen dat het gegegend heeft. Is inderdaad hard nodig. Veel plezier in mijn mooie Marokko Groetjes Bouchra

Bouchra 2024-02-11 17:03:27

Ook bij regen mooi, die luchten. Zeker fijn voor de mensen daar. Wat een schattig vogeltje!

Magda 2024-02-11 19:08:09

Prachtige verslagen en foto's! Ik spaar ze op van een paar dagen en dan lees ik het achter elkaar 'uit' en bekijk de foto's. Heerlijk om zo met jullie mee te reizen!