Regen, tweetalige borden en kilometers ipv mijlen

Ierland, County Louth

We zijn in Ierland. Van de grensovergang is nog minder te zien dan die van Nederland naar België. Daar staat nog een bord, hier niet. Doordat mijn telefoon tingelde (tariefinformatie), wisten we dat we de grens over waren. Meteen daarna kwamen ook de eerste borden in twee talen: Gaelic Iers en Engels. Alle plaatsen hebben 2 namen.
Even verderop merkte Paul ineens op dat de maximumsnelheid weer werd aangegeven in kilometers: Buiten de bebouwde kom 80 km in plaats van 65 m. Beide is trouwens veel te hard op deze wegen.
We staan nu aan het haventje van Annagassan. Er liggen een paar vissersboten, waarop vanmiddag werd gewerkt. Misschien dat er vanavond wordt uitgevaren.
Zoals vaak wanneer we aan zee staan, kwam er vanavond weer een zeehond kijken in de haven. Paul maakte weer foto’s en eentje ervan zal ik bij vandaag plaatsen.
Ben benieuwd wanneer dit geüpload kan worden. ‘k Weet niet of de O2 datasim hier werkt. Zo niet, dan moeten we een Ierse kaart kopen.