Zutphen

Nederland, Steenderen

Vanmorgen toen we (laat) wakker werden, stond de parkeerplaats al flink vol en er bleven wagens komen. Na ’t ontbijt zijn we meteen gaan rijden. Na twee dagen hebben we een plek nodig waar we onze wc kunnen legen en in Steenderen (10 km verderop) is een camperplaats waar plek voor ons was (telefonisch geïnformeerd).
Nadat we ons hadden geïnstalleerd, smeerde ik weer boterhammen en maakte Paul de fietsen rijklaar.
We pakken het pondje van Bronkhorst naar Brummen. Onderweg naar het pondje weer een dorpsgezicht van de voormalige gemeente Steenderen. Gisteren zagen we er ook al één.
Over de linkeroever van de IJssel rijden we naar het noorden. Mooie bermen met bloemen langs het fietspad over de dijk.
Bij Zutphen gaan we de brug over, we parkeren onze fietsen voor de Sint Walburgiskerk en lopen wat rond. Het is behoorlijk druk. Het is mooi weer en de terrassen zitten vol. De musea en kerken zijn allemaal nog gesloten.
Bij de Berkelpoort zien we rondvaartbootjes. Hier mogen ze dus wel varen.
Bij de Drogenapstoren hing een vlecht naar buiten. Wil hier iemand gered worden?
Via een andere route rijden we terug naar Steenderen, waar we nog lekker in de zon gaan zitten lezen. Later kunnen we voor het eerst deze reis buiten eten.

Dit was een mooi stukje Nederland, de Acherhoek. Ooit was dit mijn werkgebied ... met helaas weinig tot geen tijd voor zulke mooie fietstochtjes. Dit is genieten!