Aourir

Marokko, Aourir

Gisteravond om 22.15 werd er tegen het raam van de camper getikt. Er stonden 2 mannen, of eigenlijk 1, want de ander zat in een auto, die ons vertelden dat “campement sauvage interdit” was en dat we morgenochtend moesten vertrekken. Dat waren we toch al van plan. We waren wel zo overdonderd door hen dat we niet eens goed hebben gekeken wat er voor logo op de auto stond of te vragen wie zij waren. Het enige dat we wel hebben gezien is dat ze geen uniform droegen.

Vanmorgen zijn we dus na het ontbijt gaan rijden. Zo lang mogelijk via de kustweg, een gedeelte door het Nationaal Park Souss-Massa. Op dat stuk weer lifters meegenomen: een moeder (volledig ingepakt in kleurige doeken) en zoontje deze keer. Vermoedelijk op weg van of naar school, gezien de boekjes en papieren die in de plastic tasjes zaten. Het jongetje keek zijn ogen uit. Ik had niet het lef om te vragen of ik een foto van hen mocht maken. Communiceren was zo wie zo weer moeilijk, want ook zij spraken geen woord Frans.

Staan nu op camping Aourir iets ten noorden van Agadir en 5 km uit de kust. Rondom ons zien we weer bergen. Gaan hier weer even douchen, toilet legen, watertank vullen en een wasje spoelen. Morgen weer verder richting Essaouira.
We wilden vanwege de schaduw onder een arganboom gaan staan, maar de camper was te hoog. Dus staan we er nu naast. De schaduw hadden we voor de temperatuur niet nodig, er stond een koude wind, dus we zijn al aan het eind van de middag naar binnen gegaan.
Voor de komende dagen worden buien voorspeld met temperaturen tussen de 17 en 21˚, dus nu is het in Nederland beter weer dan hier.