Thuisreis

Zweden, Ronneby

Het vertrek van de camping in Ronneby ging iets minder snel dan gepland. De kassa was dood, dus er moest eerst iemand worden gebeld om die aan de praat te krijgen, voor we konden betalen.
Uiteindelijk reden we tegen 10-en weg.
Het regent niet meer, maar zon zien we bijna niet en het is niet warm.
We blijven een nacht in Denemarken op Seeland. We staan op een parkeerplaats met uitzicht op het Tystrup-Bavelse Sø. We horen vogels beneden ons in het meer, maar kunnen geen pad vinden er naar toe.
Later zien we grote groepen ganzen landen.
Over het grasveldje bij de parkeerplaats loopt een fazanthaantje. Omdat hij geen lange staart heeft, vermoeden we dat het een jong is. ’s Avonds lopen er in het weiland aan de overkant van de weg nog veel meer: we tellen er 8 – 10. Met de verrekijker zien we vooral haantjes en een paar hennen.
Ook een paar reeën komen er grazen.
Gisterochtend werden we wakker van geweerschoten. Paul hoorde een fazant kermen. Het jachtseizoen is blijkbaar open voor fazant.
We rijden de Grote en Kleine Beltbrug over en gaan dan Duitsland in. Hamburg is weer filerijden, zelfs op zondagmiddag zonder vrachtverkeer.
We gaan naar de CP in Grasberg, vlak bij Bremen. We weten dat we daar een servicepunt hebben, waar we grijs- en zwartwater kunnen lozen en de wc kunnen schoonspoelen. Ernaast is een Lidl, waar we de Duitse lege flessen kunnen inleveren en lunchbroodjes kopen.
Vandaag pauzes houden op parkeerplaatsen met toiletten, dan blijft de wc in de camper schoon.
Tegen half vijf zijn we thuis.
Terugkomend uit een land met een geelreisadvies, volgen we de richtlijn van Buitenlandse zaken en doen een Corona-zelftest. Gelukkig allebei negatief. We hadden eigenlijk ook niet anders verwacht.

Wij wensen jullie een goede veilige thuisreis en dank voor alle verhalen en begeleidende foto's. Hartelijke groeten ook van Ad. Ineke.

Ineke.. 2021-09-20 22:39:23

Arendien en Paul, ik heb weer genoten van jullie trip. De beschrijvingen zijn altijd zo goed/leuk met de bijpassende foto's. Fijn dat jullie gezond terug zijn. ok weer van het thuis zijn en ik zou zeggen tot de volgende trip!

Magda 2021-09-21 11:33:07

De zin hierboven is wat weg gevallen. Ik had geschreven: Geniet ook weer van het thuis zijn ...