De Schotse grens gepasseerd

Verenigd Koninkrijk, Hawick

Vanmorgen was er weer een gasfles leeg. Verschillende tankstations die gasflessen buiten hadden staan, hadden die van ons (6kg) niet meer voorradig. Uiteindelijk kwamen we pas vanmiddag langs een camping, waar een bord buiten stond dat ze Calorgas verkochten en die ook onze fles op voorraad had.
Ondertussen waren we door Northumberland gereden: Heuvellandschap dat de ene keer ruig was (heide en/of rus), de andere keer bedekt met bos. Via mooie kleine bruggen staken we riviertjes over. Over de Tweed, waar mannen met een hengel tot hun knieën in het water stonden, reden we Schotland binnen.
Het weer was al typisch Schots: van het ene op het andere moment reden we een dichte mist binnen en op de volgende heuveltop had je dan weer goed zicht.
We zijn nu in Hawick (spreek uit: Hoiïk). Op een grote parkeerplaats zijn 6 camperplaatsen ingericht, waar we 24 uur mogen staan. Aan de overkant van de rivier (de Teviot) ligt het oude centrum van de stad. Toen we bij de Tourist information binnenliepen en vertelden dat we een maand in Schotland zouden rondreizen, kregen we een stapel folders mee over alle delen van het land.
We hebben dus weer wat leeswerk voor vanavond.