Tiznit

Marokko, Tiznit

Gisterochtend fietsten we een rondje door de stad. Fietsen gaat Paul beter af dan wandelen, alhoewel hij ook blij is te hebben gekozen voor een fiets zonder stang.
We zien een paar mooie muurschilderingen, wat ermee wordt bedoeld is ons niet altijd duidelijk.
De Source Bleu, het centrum van de stad, had drie jaar geleden meer water dan nu. Het museum in de naastgelegen Kasbah is nog steeds dicht.
Een minaret met juffers (om de geest van de doden de weg naar de hemel te wijzen) hebben we elders zelden gezien.
Wat we wel veel vaker zien zijn GSM-masten gemaskeerd als palmen. Ook hier staat er eentje net buiten de muur van de oude medina.
Op de camping hoorden we ritselen in een perk. Bleken er 2 landschildpadden rond te lopen.

Paul vond dat zijn schoenen een nieuwe zool nodig hadden. We wandelden dus vanmorgen naar een schoenmaker. Vanmiddag na 5.00 uur waren ze klaar. Niet helemaal zoals hij had verwacht. Er was een nieuwe zool onder de oude geplakt en sommige stukken die waren afgesleten waren opgevuld. Paul verwachtte dat hij de oude zool weg zou snijden en dan een nieuwe eronder plakken. Niet goed gecommuniceerd, zullen we maar zeggen.
Later gingen we uit eten: ik wilde lamskoteletjes en Paul een entrecote. Die werd vervangen door steak, want de entrecote was niet leverbaar. Bij het opdienen werden er schilmessen bij geserveerd. De gewone tafelmessen waren niet scherp genoeg. De schilmesjes ook niet bleek later. In elk geval door de vliezen van de lamskoteletten was niet heen te komen.
Volgende keer toch maar weer gewoon een tajine of brochettes de dinde.

Toch zag het bord er aantrekkelijk en uitnodigend uit!