Change of plans

Duitsland, Herzberg

Gisterochtend fietsten we naar Herzberg am Harz voor de weekendboodschappen.
We rijden onderlangs de Steinbergen, waar we donderdagavond over liepen.
Opvallend bij binnenkomst in het dorp is een nieuwe watermolen op de plek waar er vroeger ook een stond. Deze wekt elektriciteit op. Het water valt 2 meter en brengt daarmee een rad in beweging. Op een display wordt aangegeven hoeveel stroom er die dag al is opgewekt en hoeveel kg CO2 er bespaard is.
Op de markt een huis met gekke koppen in de gevelversiering.
We wandelen door de hoofdstraat en het grootste deel lijkt op de Haarlemmerstraat op zondagochtend: geen mens te zien, winkels dicht en veel leegstand. Een ijstent en een bakkerij, beiden met terras, zijn druk. Bij de slager staan ze buiten te wachten. Maar dat was het zo’n beetje.
’s Middags loopt Paul nog even het bos in om een plantje (mosje?) te fotograferen. De foto van donderdagavond was niet scherp.
We besloten om vandaag richting huis te gaan. We blijven dan een paar weken thuis en vertrekken half augustus weer richting Zweden.
Vanmiddag kwamen we aan in Telgte, bij Münster. In de zon was het te heet, dus we hebben onze stoeltjes in de schaduw achter de camper gezet. Sinds een uur of acht vallen er buien.
Morgen in Enschede nog even een gasfles wisselen of laten vullen en daarna door naar huis.

We wensen jullie een goede veilige thuisreis. Hartelijke groeten. Ad en Ineke,

Ineke 2021-07-25 22:15:02

Een rustige terugreis gewenst, lekker thuis bijkomen en dan op naar Zweden. Ik heb weer genoten van jullie verhalen en foto's.

Magda 2021-07-26 12:37:33

Nog een paar mooie plaatjes en verhaaltjes (leuk dat waterrad!) en dan is dit verhaal weer afgelopen. Jullie staan dus zo weer voor de deur. En ook al weer nieuwe plannen. Welkom thuis dan maar alvast. hartelijke groeten, Joanne en Hans