Op weg naar de zon.

Nederland, Rotterdam

Gisterochtend vertrokken we. In de camper was het 4. Het begon net te regenen en ook de rest van de dag draaiden de ruitenwissers overuren. Voorbij Brussel zat er regelmatig sneeuw tussen de regen. Het bleef er nog niet liggen. Dat gebeurde pas in de Ardennen. Langs de weg zagen we dat struikjes witte dakjes hadden.
Onze eerste halte is Rocroi, een vestingstadje net over de Franse grens. Het is al bijna donker als we aankomen op de camperplaats net buiten de wallen. Hier zien we langs de kant van de wegen randen weggeschoven sneeuw. Het sneeuwt niet meer, maar de hele nacht blijft het regenen en hard waaien. We steken de kachel maar een uurtje aan om de ergste kou uit de camper te houden, maar we blijven koud. Tegen negenen kruipen we onder het dekbed. De laatste aflevering van BuZa kijken we dan wel de komende week op BVN.
Vanmorgen is het 6˚ en eerst de kachel aan, voor we uit bed komen. De regen is gestopt en ook de wind is flink minder. De sneeuw is nog niet weg. We vinden het te koud om het stadje in te lopen, dus we moeten het doen met een paar foto’s vanaf de camperplek.
Bij het ontbijt zagen we op een weerapp dat de bewolkingslijn noordoostelijk van Reims ligt, dus met een beetje mazzel rijden we straks in de zon.
De mazzel hadden we inderdaad. Nog voor Reims zagen we een duidelijke afscheiding tussen grijze wolken en blauwe lucht. De rest van de dag reden we voornamelijk in de zon. Al is de temperatuur buiten dan nog niet hoog, achter glas in de camper is het behaaglijker.
We zijn nu in Chevroches, net ten zuiden van Clamecy in een bocht van de Yonne. Langs de Yonne ligt het Canal du Nivernais. We staan op de laad-en loskade van het dorp. In het verleden werden hier stenen uit de groeve boven het dorp ingeladen in trekschuiten om daarna naar o.a. Parijs te worden verscheept.
Iets verderop een sluisje (nummer 45 vanaf de Seine). Wij kunnen er oversteken om aan de andere kant van het kanaaltje terug te wandelen naar het dorp.

Lieve Arendien en Paul, we waren toch nog te laat om jullie uit te zwaaien, maar we vonden wel de eerste Kerstkaart in de brievenbus en die was van jullie, bedankt! Een prachtige reis samen en op naar het warme weer. Wij genieten weer graag met jullie mee, Liefs van Eric en Marianne

Marianne Lange 2021-12-11 21:26:42

Hoi Arendien en Paul, goed idee om de zon op te zoeken! De panelen die wij op onscdak hebben laten leggen vangen niet veel de laatste weken! Bedankt voor jullie kerstkaart; het is de eerste die we dit jaar ontvangen hebben. We gaan jullie via pindat weer fijn volgen de komende 99 dagen! 😸👍❤

Leendert 2021-12-12 07:33:16

Ha Arendien en Paul! Toen jullie decemberkaart al zo vroeg in de bus viel, had ik er al een vermoeden van: weer op reis! Blijf warm, hoofd koel en op naar warmere streken! Liefs, Maaike

Maaike 2021-12-12 10:04:09

ja zo dat is een goed idee om nu de zon op te zoeken. Een goede rijs we zullen jullie volgen. Doe voorzichtig. groeten Maarten Trudy.

Maarten van den Heuvel 2021-12-12 19:02:51

Hallo Arendien en Paul, ik was helaas te laat om jullie nog even een goede reis te wensen en een zonnig verblijf in Spanje. Hartelijk dank voor de Goede Wensen voor de feestdagen. Geniet van jullie vacantie. Groeten , Ad en Ineke.

Ineke Koks 2021-12-12 20:30:06

Heel veel plezier met elkaar en in die heerlijke zon.

Lia Keizer 2021-12-13 08:15:34

Hallo Arendien en Paul, Jullie zitten al lekker in Spanje. Was een avontuurlijke fietstocht zeg. Ook voor jullie gezegende Kerstdagen En voor 2022 Gezondheid en geluk

Gerard en Joke 2021-12-19 16:41:02

Zo ik ga ook weer mee genieten!