Cascate ss Giovanni Paolo II

Italië, Rome

Nadat we een gasfles hadden laten vullen verlieten we Rome. Bij de Lidl weer even de voorraad aangevuld en toen op weg naar het Parco Nationale d’Abruzzo, Lazio e Molise.
Het natuurreservaat ligt in de Apenijnen. We vinden een CP bij het heiligdom van S. Maria de Canneto, een kerk bij de Montana del Meta, langs het riviertje de Melfa. Het geheel ligt op zo’n 1000m hoogte, dus we verwachten een wat koelere nacht.
In het park leven (weer) beren en wolven. Onder de kale bergtoppen bossen met dikke en hoge beuken en esdoorns. Toen Paul gisteravond nog even ging wandelen, zag hij een paar herten.
De thermometer gaf aan dat het vannacht 12˚C was geweest.
Bij ’t ontbijt hadden we bezoek van een insect, dat we niet kenden. Hij imiteerde qua kleur een wesp, maar de vleugels zagen we pas op de foto.
Na ’t ontbijt verplaatsten we onze zit naar het bos achter de camper. In de zon was het al te warm.
We wandelden naar de waterval, die hogerop de helling zou moeten zijn. We zagen al foto’s van JPII die er had zitten lezen (in 1985). De waterval heeft nu ook zijn naam.
Als we terugkomen op de CP komen er regelmatig wolken over. Vanaf halverwege de middag vielen er regen- en onweersbuien.
Na de lunch hebben we lekker zitten lezen. We hebben bijna geen internetontvangst, dus geen krant vandaag. Dan heb ik tijd om het boek dat ik moet recenseren uit te lezen. Het uitlezen is gelukt, nu straks nog de recensie schrijven en uploaden als we weer internet hebben. Datzelfde geldt ook voor dit verhaaltje met foto’s.

Altijd fijn zo'n waterval. Zo te zien waren jullie alleen. Dan is het beslist genieten van de rust en het stromen van het water. Mooi plekje.