Afzien op de fiets

Italië, Vieste

Vanmorgen gingen we naar Peschici, het vissersdorp 19 km rechts van de camping. De heenrit ging door het binnenland. De eerste 8 kilometers was klimmen, niet heel steil, maar wel vermoeiend, zeker in de zon. Hoewel er aan beide kanten bomen stonden, hadden we maar weinig schaduw op de weg.
De volgende 7 km was omlaag, dus dat was gemakkelijk. Het laatste stukje weer omhoog naar het dorp dat ook hoog op de rotsen boven zee ligt.
Ook hier in het oude centrum weer veel toeristenwinkeltjes en restaurantjes. De oude burcht (10e eeuw) is vanuit het dorp helemaal ingebouwd.
In een kerkje een heel oud orgeltje. In de grote kerk (Chiesa di Sant`Elia) een mooi doopvont. De klokkentoren is gebouwd op de plek waar vroeger een kapel heeft gezeten en staat dus niet aan een uiteinde van de kerk.
Terug naar de camping nemen we de kustweg. Dat is afzien, vooral het eerste stuk. Van beneden het dorp weer omhoog via een lange steile helling. Daarna afwisselend klimmen en dalen.
We hebben geen boodschappen gedaan voor het eten van vanavond. Gelukkig serveert het restaurant op de camping prima vis en mosselen.

Ik plaats niet zo veel, maar volg jullie wel, hoor! Fantastische onderneming weer, deze reis, dank voor al die deskundige verslagen en sfeervolle foto's!