Van Schelde naar Oise

Frankrijk, Pont-Sainte-Maxence

Vanmorgen eerst Gavere (Prinsdom aan de Schelde) ingewandeld op zoek naar een bakker.
Gavere werd door Karel V tot Prinsdom verheven en is dus een oud stadje. In het centrum een scheve markt, waar al sinds de 17e eeuw wekelijks een markt wordt gehouden op maandag. Vandaag stonden er auto’s geparkeerd.
Dan verder naar Frankrijk. Vanaf Arras wordt de A1 tolweg en dus gaan wij naar kleinere wegen.
Dit is het land van de Somme met veel militaire begraafplaatsen en monumenten van “La Grande Guerre”(1914-1918).
We overleggen of we voor of na het ronden van Parijs een camperplek zoeken. We doen Parijs morgen en blijven vannacht in Pont Sainte Maxence, een camperplaats op de oever van de snelstromende Oise. Meeuwen laten zich met de stroming meedrijven en vliegen dan weer terug naar hun uitgangspunt.
Een enkel schip ploetert tegen de stroom in. We hebben een mooi uitzicht op de brug.

Hallo lieve mensen, heel veel plezier deze komende reis. En wie weet treffen we elkaar weer in Marokko, lekker wandelen in Tafraoute bijvoorbeeld. Veilige kilometers en tot kijk. Liefs, Lia

Lia Keizer 2019-12-23 20:44:51

Leuk hoor om jullie te volgen, het is altijd gezellig goede reis.

Els van schaik 2019-12-23 20:49:11

Ha Arendien en Paul, Ik zal weer met plezier jullie gaan volgen. Ik wens jullie een voorspoedige reis naar Marokko. Voor nu hele mooie en bijzondere kerstdagen gewenst!

Magda 2019-12-24 17:40:26

goede vakantie en veel plezier. gaan jullie volgen.