Mohammedia en Rabat

Marokko, Mohammedia

De hele nacht vielen er buien. We besloten toch weer naar Rabat te gaan en een schuilplek te zoeken als er een bui zou vallen. In Europa duiken we dan een kerk in, maar in Marokko zijn de Moskeeën niet toegankelijk voor niet-moslims.
We parkeren op dezelfde plak als gisteren, meteen aan het begin van de Boulevard Hassan ll en gaan dan de Nouvelle Ville in. Eerst naar de Hassantoren, die helemaal in doeken hing en het Mausoleum van Koning Mohammed V (de eerste koning na de onafhankelijkheid). Indrukwekkend.
Toen we net op het terras van een Salon du thé zaten, kwam er een hoosbui. Mijn potje muntthee was nog niet leeg, dus we hebben rustig de bui afgewacht. Daarna naar de necropool Chella, met 12e en 13e eeuwse koningsgraven. Naast de graven liggen ruïnes van de moskee en de restanten van een Romeinse stad. De toegangspoort naar het complex is heel mooi. Rondom Chella en op de ruïnes nestelen ooievaars.
Vandaag ook nog een paar foto’s van de Kasba van gisteren.
Paul kocht gisteren een vlaggetje van Marokko om in de camper te hangen. Marokkanen hebben respect voor hun vlag en we hopen dat eventuele stenengooiers door zo’n vlaggetje worden tegengehouden.

We konden parkeren tot 14.30 uur en reden daarna door naar Mohammedia. We waren Rabat nog niet uit of het begon weer te regenen.

Echt gaaf om jullie avontuur te volgen.

andy 2016-03-23 21:58:44

en ja een putdeksel. Heerlijk die reisverhalen van jullie. Dank je

petra hoogeveen 2016-03-23 23:05:01

Hoi, niet alleen lezen , ook maar even reageren op jullie leuk weergegeven reisverslag. Beeldend geschreven. Paul waar is je baard gebieden, stond je juist zo goed! Ik kan jullie geen leuke paasdagen wensen want dat wordt natuurlijk niet gevierd in Marokko. Groet. Ook namens Johan

Pauli 2016-03-23 23:22:09

Leuk hoor arendien om dit te volgen. Op deze manier reis ik een beetje met jullie mee.

Irma 2016-03-24 12:52:09

Hoi Avonturiers! Leuk om jullie op deze manier te volgen! Leuke en spannende verhalen hoor! Heel veel plezier en neem geen risico's! Gr Gerard.