Marrakech

Marokko, Marrakech

Gisteravond ging het stormen en vanmorgen weer regenen. We vertrekken richting Marrakech.
Vanaf 70 km vanaf de kust werd het weer lichter en droger.
Als we net voorbij een stadje langs de kant van de weg stoppen om koffie te drinken, stopt er een politiewagen naast ons om te vragen of we problemen hebben. Die hebben we niet, dus ze rijden door en keren even verderop om terug te rijden.
We lunchten in de camper met alle ramen en deuren dicht, vanwege de storm waarin we toen zaten. Even daarvoor was het landschap veranderd. Eerst zagen we veel bomen, nu werd het een kale vlakte met een paar “tafelbergen” erin. Af en toe zat er zoveel zand in de lucht, dat we bijna niets meer zagen.
Verderop richting Marrakech zagen we weer boomgaarden (eucalypthus, olijven, citrusfruit), waarbij soms de irrigatieslangen van boom tot boom lagen.
We staan op de camperplaats midden in de stad (bij de Koutoubiamoskee). Naast ons staat een Nederlandse camper die we vorige week in Tafraout hebben gezien.
Ook hier gaat het aan het eind van de middag weer regenen.
Wij lopen (met paraplu) vanavond naar het Jemaa al Fnaaplein en een stukje de soukhs in. We eten bij een stalletje op het plein. Het is dan ondertussen droog geworden. We gaan terug naar de camper om dit stukje te schrijven en kruipen dan ons warme bed in.