Onderweg naar de boot

Denemarken, Jutland

Langzaam zijn we in de richting van Hirtshals gereden. Zo’n 250 kilometer en daar hadden we 2 dagen voor.
Gisteren reden we via een paar bruggen naar Noord Jutland. De Limfjord loopt van de Noordzee tot aan het Kattegat en dat maakt Noord Jutland dus een eiland.
We staan aan een strandje, uitkijkend op de Limfjord. Het is bewolkt en waait stevig. Af en toe valt er een buitje.
Kreeg een telefoontje van de klantenservice van Vodafone. Het tegoed zou worden teruggestord. Ook zou ze de maandbundel aanzetten. Nadat de mifi verbinding heeft, bekijkt Paul op zijn telefoon zijn mail, als ik inlog op vodafone is er al geld van het tegoed verdwenen. Inloggen op Pindat lukt, maar voor ik een stukje kan uploaden is de verbinding weer weg.
We wandelen naar de haven van Amtoft, een paar kilometer verderop. Schuilden voor een bui onder een afdakje.
Vandaag scheen de zon scheen weer, maar het waaide nog wel flink. In Hjørring maakten we een stop om even in het stadje te kijken. De winkelstraat in het centrum lijkt op de winkelstraat in nagenoeg elke stad. Dezelfde winkelketens hebben er hun panden. Hier nog wel een paar leuke pandjes ertussen, o.a. apotek Løwe, met leeuwenkoppen naast de ingang.
Bij het kunstmuseum een waterloop met fonteinen vanaf een beeldengroep.
Verderop een oud kerkje (St Catherine’s) dat vanaf de 14e eeuw verschillende keren is verbouwd, uitgebouwd en gerestaureerd. Op de toren staan jaartallen uit de 18e eeuw, op iedere muur een ander getal. In de kerk vaasjes met verse bloemen aan de banken en tussen de kroonluchters een schip.
Vandaar door naar een parkeerplaats aan de rand van Hirtshals. Hier weer internet geprobeerd – het tegoed is weer op. Dus maar weer een mail naar Vodafone met verwijzing naar de eerdere mail en de aantekening die de dame van klantenservice gisteren zou maken. Gelijk gemeld dat ik morgen niet telefonisch te bereiken ben, omdat we op zee zitten. Wordt dus vervolgd.
Vanavond gingen we door naar de incheck van Fjordline. We sliepen aan de kant van de weg. Morgenochtend uiterlijk om 8.00 uur moeten we zijn ingecheckt voor onze overtocht naar Langesund. Hopelijk gaat de wind wat liggen. De zee is nu redelijk ruig. TVkijken lukt vanavond niet, de schotel staat te klapperen op het dak.

Wat een prachtig land, we gaan weer genieten van jullie verslag!