Belfast

Verenigd Koninkrijk, Belfast

We hebben een parkeerplaats gezocht in een buitenwijk van de stad Belfast. De camper neergezet en de fietsen eraf gehaald.
Fietsend (voor een deel over de stoep) richting centrum en daar de fietsen geparkeerd. Lunchen deden we bij Subway en daarna naar de City Hall (stadhuis). De grote hal met gebrandschilderde ramen en een mooie koepel is toegankelijk voor publiek.
Na een stukje stad, omhoog naar de koepel van het Victoria (winkel)centrum. Voor een mooi uitzicht had hij nog wat hoger moeten zijn, maar de koepel zelf was mooi.
Terug gewandeld naar de fietsen en daarna naar het Titanic Quarter voor een bezoek aan het Titanic Experience: wat een luxe en wat een kolossaal schip is dat geweest. Even verderop ligt de SS Nomadic in een droogdok. Nomadic is het laatste overgebleven schip van de White Star Rederij. Ze was het kleine zusje van de Titanic.
Toen we buiten kwamen, stond er een koude wind. We fietsten terug naar de camper, deden een paar boodschappen en reden naar Donaghadee, een plaatsje aan de Oostkust. Een prima camperplaats met een servicezuil (legen toilet; drinkwater en elektriciteit tegen betaling).
Vanuit zee komen regelmatig mistbanken het land oprollen.

Geniet ook van de mist daar. De chinezen noemen het 'poƫtisch weer'!

Godfried Beumers 2017-06-01 14:36:53

he, Godfried ook aan boord, zie ik! wat is dit leuk om mee te reizen, ik houd van Ierland, dank Arendien en Paul, en wij hebben het hier ook goed (zon...!), lekker! groetjes, Ineke

ineke breuers 2017-06-01 15:29:16

Wat geniet ik van jullie verslag[en] !! Alsof ik er gewoon bij ben!! Bedankt hiervoor!!! groetjes uit Alphen ad Rijn