Ze zitten erin.

Nederland, Dronten

Dinsdag reden we via de dijk langs de randmeren naar Almere. Vandaar de snelweg naar huis. Wassen draaien en de planten op het balkon bewonderen. De lupine, die ik vier jaar geleden zaaide, bloeide vorig jaar voor het eerst. Nu is hij inmens groot. Hij moet heel veel water weet ik van vorig jaar en de buren die de afgelopen weken water gaven, beamen het.
Woensdagmiddag kregen we onze tweede Pfizer-prik. Nu met aantekening en stempel in “het gele boekje”, dat wil zeggen Paul heeft het gele boekje. Mijn internationale Bewijzen van inentingen kreeg ik in 1981 samen met de inentingen bij de GGD (Public Health Service) in Rotterdam (is dus niet geel).
Over 14 dagen zijn we “volledig gevaccineerd”.
’s Avonds besluiten we onze reis te vervolgen vanuit Zuid-Limburg. Als we over 2 weken Duitsland in kunnen (vandaag wordt dat land geel) gaan we de Märchenstrasse proberen. Een route van Hanau (aan de Main) naar Bremen door verschillende landschappen, dorpen en stadjes, gelardeerd met sprookjes (gebroeders Grimm), sagen en legenden.
Vanmorgen vertrokken we dus richting Limburg. We maken een tussenstop in Rosmalen bij de peettante van Paul. Daarna rijden we door naar Gemert, waar op het Gerardusplein twee camperplaatsen zijn. In het dorp en naast een kerk(toren), dus geen rustige plek. Paul loopt nog even het dorp in. Ik heb net als na de eerste pril wat last van hoofdpijn en ben hangerig.

Gefeliciteerd met de2e vaccinatie,het geeft toch rust vinden wij. Limburg,prachtig Limburg in de oorlog woonden we in Weert aan de Zuid Willemsvaart waar mijn oom Arie sluiswachter was op sluis 13,ik herinner mij ineen klein wit huisje woonden zij. Nog steeds ga ik regelmatig naar een oude vriendin in Nederweert en naar Maastricht als André Rieu er optreed,speciaal voor de bijzondere sfeer die er dan heerst. Ik blijf jullie volgen,leuk hoor.!

Ineke 2021-06-11 21:00:26

Een rustig gevoel die prikken. Gisteren ook mijn tweede Pfizer gehad en ook hoofdpijn, misselijk en hangerig. Het gaat over, dat weten we zeker. Maar toch.... Hopelijk duurt het niet te lang en kun je, Arendien, samen volop genieten van wandelen en fietsen, etc. Ik zie weer uit naar jullie belevenissen.

Magda 2021-06-12 10:40:44

Ik heb hetzelfde inentingsboekje als jij Arendien. Dus dat kan ik wel gebruiken. Je moet er dus even op wachten maar dan laten de Lupines zich bewonderen! Het zijn groenbemesters. Wat is er toch een hoop te zien en beleven in ons eigen landje. Fijn dat we met jullie mee kunnen kijken en genieten.