Vreemde vogels

Spanje, Cañaveral

Gisteren zagen we ze al zitten en vliegen, maar foto’s maken ging niet vanwege te veel tegenlicht.
Vanmorgen toen we de vuilwatertank leeg lieten lopen, zag ik er opeens een paar. Raam voorzichtig open en knippen. Vanavond in het vogelboek gezocht en we kwamen uit op een blauwe ekster. Die komt alleen voor in het zuiden van Spanje en Portugal. Leuk.
Dan rijden we door naar het noorden. Tijdens de lunchpauze op een parkeerplaats aan de snelweg, stond een sneeuwschuiver (met chauffeur erin). Het regent al de hele dag, maar waarom staat er een sneeuwschuiver klaar?
We zijn nu in Dueñas, op een CP in het dorp. Naar buiten gaan we niet, want het blijft regenen. Dat is ook de voorspelling voor de komende dagen. We hebben besloten om richting huis te gaan. Wanneer we aankomen, zien we wel.

Prachtige vogels, die eksters! Ik heb er totaal geen verstand van, maar deze lijkt best op de ekster hier, wel wat kleiner, echt mooie beestjes! Wat een weer, maar ja, die natuur moet ergens van groeien. Fijn dat jullie zo'n knus huisje bij je hebben. Mooie thuisreis!

Maaike 2022-03-04 09:48:14

Ja dat zijn blauwe eksters. Veel gezien op de camping in de streek Extremaduro in Spanje. Echte boeven! Stalen steeds uit onze doosjes met kersen. Het is erg slecht weer nu voor jullie zien wij ook hier. Maar ze hebben het daar inderdaad hard nodig. Hier schijnt de zon en het ziet er voorlopig ook droog uit. Goede thuisreis, Groetjes, Hans en Joanne