Oud en nieuw in Asilah

Marokko, Hjar Ennhal حجر النحل

Gisterochtend reden we via de tolweg naar Tanger. Plaatselijk dichte mistbanken. Bij Tanger namen we de N1 naar het zuiden. We willen naar Asilah om even (hopelijk in de zon) bij te komen.
De camping staat behoorlijk vol, maar we krijgen een plekje waar we een deel van de dag zon hebben.
Bij ons vertrek van het haventerrein kwam Paul erachter dat de gasvlam van de koeling uit was. Het knipperlichtje (met tik) dat ons daarvoor moest waarschuwen, deed het niet. Alles in de vriezer is ontdooit. Dat betekende dus ‘s middags het merendeel van het vlees bereiden en dan opnieuw invriezen wat we niet eten. Voor we dat doen lopen we eerst nog een rondje door het stadje en langs de boulevard.
Na het eten wat hapjes maken en dan kan de oudejaarsavond beginnen. We kijken naar de Nederlandse TV. Na het aftelmoment kruipen we uitgeteld onder de wol (het dons in ons geval).
Aan het eind van de ochtend lopen we vandaag de Medina van Asilah in. Ook dit jaar zijn er weer nieuwe muurschilderingen. Voor ons idee minder dan vorige keren.
Op een terrasje onze eerste verse jus d’orange. Die zullen we de komende weken wel vaker drinken.
’s Middags bij de receptie van de camping via de wifi de nieuwjaarswensen op Whatapp bekijken en beantwoorden.
Morgen naar Maroc Telecom om een datasimkaart te kopen voor onze mifi.

Heerlijk, zon! Mooie foto's van de muren. En een happy couple in het warme zonnetje op de laatste foto!

Maaike 2024-01-03 21:39:10

Prachtige foto's en heerlijk zonnetje,fijn om jullie zo blij te zien.