Kilometers vreten 😉

Frankrijk, Orléans

Zondagochtend Parijs gerond over La Francilienne, de buitenste ring. Op de Periferique mogen we met onze oude diesel niet meer komen en ook de A86 ligt (binnenkort) in een milieuzone.
Het was druk op de weg, alhoewel we niet echt hebben stilgestaan. We staan de nacht in Chateauroux.
Maandagochtend rijden we verder naar het zuiden. Omdat we geen tolwegen nemen, is het af en toe wat kronkelen. Lieve geeft aan dat de snelste weg loopt via Limoges, Angoulême en Bordeaux. Voorbij Bordeaux rijden we het natuurpark des Landes de Gascogne in. We overnachten op de parkeerplaats van het ecomusée in Sabres. Na aankomst lopen we even het dorpje in. Een leuk centraal plein met scholen (basis en kleuter), gemeentehuis en kerk.
Vanmorgen verder door het natuurpark. Opeens heel veel kraanvogels in de akkers naast de weg.
In Polen zagen we wel vaker een paar kraanvogels en we weten dat er in augustus/september waren in de Botnische Golf bij Öland. We hebben ze toen niet gezien. In oktober is Mecklenburg een verzamelpunt voor de trek naar het zuiden. In Portugal en Zuid-Spanje hebben we twee jaar geleden ook wel eens een paar gezien, maar dat ze hier ook verzamelen (of de winter afwachten) wisten we niet.
We rijden via Orthez de Pyreneeën in. Op cruciale momenten liet Lieve het weer afweten (wacht op bruikbaar GPS-signaal). Dat gebeurt de laatste tijd meer. Misschien moeten we toch eens op zoek naar een andere. Voor vandaag betekende het: niet weten wanneer de volgende afslag is; niet kunnen zien hoe lang en scherp de aankomende bocht is en uiteindelijk via “zoek mijn camper” op de camperapp door Pamplona genavigeerd. Morgen maar eens kijken hoeveel mooie kerststallen hier te zien zijn. En natuurlijk wat de stad nog meer te bieden heeft. Toen we vanmiddag aankwamen, scheen de zon en dat was al heel lekker na de regen van de afgelopen dagen.

Zo, dat zijn op maandag en dinsdag heel wat kilometers geweest, zeg! En dan zonder tolwegen, petje af. In welke plaats zijn de foto's gemaakt? Wat een nattigheid, maar poes drinkt er lekker van!

Maaike 2019-12-24 21:43:40

Mooie reis weer!

Pauly 2019-12-25 07:51:59

Fijne feestdagen!!!!!

Gerard (club) 2019-12-25 09:50:30

Dat is wel een bijzondere kerst! Hele goede reis gewenst en fijn dat ik weer mee mag genieten.

Petra Hoogeveen 2019-12-25 11:44:41

heerlijk jullie in de warmte, ga maar niet naar die stieren van pamplona....brrr., ik heb vanmorgen al heerlijk gewandeld met mijn broer en schoonzusje, en wat lekkers gegeten, coquille...en dat in Voorburg, 1e kerstdag, prima! Jullie een heel mooie en warme tijd daar, en alle goeds voor 2020! groetjes, Ineke