Dit hadden we niet gepland

Denemarken, Vindinge

Vanmorgen pakten we de fiets en reden naar Nyborg. Gisteren zagen we al een paar vreemde gevels in het landschap. Kerken bleek toen we goed keken. Op weg naar Nyborg zagen we er ook weer een. Wij gaan dan van de route af en op zoek. Het bleek de kerk van Vindinge, de grootste dorpskerk van Funen. Rond de mooie kerk een net onderhouden begraafplaats met graven uit de 19e eeuw.
Het altaarstuk is een triptiek met beelden erin. Erg mooi. Op de deuren van de banken de wapens van adellijke families. Bij de ingang van iedere bank een kandelaar. De voorste banken een mooier versierde dan die verder naar achteren. De gele en groene papieren is om aan te geven waar in deze Corona-tijd mensen mogen zitten.
Op enkele plaatsen zien we een oude fresco. Op de preekstoel weer de zandloper, die we kennen van Zweden en Noorwegen vorig jaar.

In Nyborg lunchen aan de haven en dan via slot Nyborg een andere route terug naar de camper.
Vanmiddag konden we nog lekker in de zon lezen, dachten we.
Helaas: ik had een gemist gesprek van de huisarts en later in de middag belde ze nog eens. Vorige week had ik meegedaan aan het bevolkingsonderzoek borstkanker en op mijn foto’s was een afwijking, die nader onderzocht moet, te zien. Als het goed is, zit de verwijzing ondertussen in mijn mailbox en kan ik een afspraak maken bij de mammapoli. Morgen rijden we dus terug naar huis. Een bezoek aan Zweden is ons blijkbaar nog niet gegund.

Dit is echt grote pech voor jullie.wij wensen jullie veel sterkte en Arendien een spoedig herstel! Jan en Marlous.

Jan Drost 2020-09-01 22:24:35

Het is erg jammer dat jullie je vacantie af moeten breken,maar het is wel erg belangrijk dat je eerst even naar de poli gaat voor verder onderzoek,van harte hoop ik dat het niets ernstigs is en jullie daarna weer op pad kunnen gaan.Ik ken de spanning van zo een onderzoek maar soms valt het achteraf mee. Ik wens je veel sterkte Arendien,allebei hartelijke groeten. , Goede terug reis. Groeten van Ad en Ineke.

Ineke koks 2020-09-01 22:43:08

Lieve Arendien en Paul, wat een schrik! En wat jammer dat jullie de reis nu moeten afbreken. We duimen erg dat het allemaal meevalt! Snel laten nakijken want de onzekerheid is vol stress. Goede reis terug en hopelijk weer snel op pad! Veel liefs , Eric en Marianne

Marianne 2020-09-01 23:30:03

ik sluit mij aan! sterkte! groetjes, Ineke

Ineke 2020-09-02 11:42:25

Lieve Arendien en Paul, verdorie, wat een tegenslag. Met een afwijking wil je zeker zijn van je zaak, dus begrijpelijk om terug te reizen en je te melden bij de mammapoli. Sterkte! Maaike en Leendert

Maaike 2020-09-02 15:45:22

Beste Arendien, Wat jammer nu, voor jullie beide. Maar Arendien, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald: Goede kans dat het nu allemaal nog meevalt. Lieve groeten, A nton en Matty.

Anton de Witte 2020-09-02 17:22:32

Hé Arendien en Paul Dat is niet een berichtje waar je op zit te wachten. Hoop dat het mee valt en jullie je reis snel weer op kunnen pakken. Laten jullie het horen als je meer weet? groetjes, Pauly

Pauly 2020-09-02 17:59:20

Ach, dit is hard schrikken. Natuurlijk ga je terug, want je wilt precies weten wat het is. Ik hoop dat het achteraf mag meevallen. Voor nu wens ik jullie heel veel sterkte! Lieve groet, Magda

Magda 2020-09-03 17:47:04

wat een schrik en jammer van jullie rijs . als jullie thuis zijn bellen we even. sterkte van ons . groeten Maarten-Trudy