Tweede dag nat.

Frankrijk, Villeneuve-les-Genêts

Onze route voert midden door Frankrijk, daar krijgen we een tolvrije autosnelweg. Maar dat is pas na Clermont-Ferrand. Van Haulmé naar een camping daar in de buurt is dik 600 kilometer. Dat redden we niet in één dag over D-wegen. Het wordt dus de camping net voorbij Sens in Villeneuve les Genêts in het departement Yonne.
Net als gisteren in de Semois staat het water in andere rivieren die we passeren hoog.
Onderweg zien we af en toe even de zon, maar als we op de camping aankomen, hagelt het.
Bij de receptie krijgen we een plattegrond en word ons gewezen op welke verharde plaatsen we ons mogen installeren. Weer als eerste de kachels aan. De caravan is na het stoken van vanmorgen iets minder koud dan gisteren. (8-10˚). Het is dus ook wat sneller warm.
Vorig jaar lieten we op de caravan een satellietschotel installeren en namen een abonnement op Canal Digital. Nu kunnen we dus weer tv kijken in de caravan. Dachten we in elk geval. Gisteravond de schotel uitgeklapt en Ned 1 gezocht voor het journaal. Nee dus. De enige zender die het doet is BVN (een free to air zender). Daar kunnen we om half negen het 8-uur journaal kijken. Dus dat nieuws zien we wel. Moeten alleen nog uitzoeken hoe we de gecodeerde kanalen aan de praat krijgen. We hebben netjes iedere maand ons abonnementsgeld betaald, dus daaraan kan het niet liggen.