Heet fietsen en een lekke band

Nederland, Simpelveld

Vandaag wilden we naar Gulpen. Via knooppunten weer een route uitgezet, die ten noorden van Gulpen uitkwam bij de Geul. Door het Geuldal stroomopwaarts naar het dorp en dan terug naar het oosten. Het eerste en laatste stuk (door Heerlen tot Simpelveld) was hetzelfde.
Vanmorgen was het grotendeels bewolkt en dat was heerlijk fietsen. Pas bij onze lunch bij een bruggetje over de Geul kwam de zon door (om te blijven).
De route ging over “holle wegen”, door agrarisch gebied met rijpende korenvelden, weilanden of wijnhellingen. Af en toe een pittige helling omlaag (45km per uur) of omhoog (met high ondersteuning).
Na een (terras)stop met wandelingetje in Gulpen, bonkte mijn achterwiel – slappe band. Paul pompt hem op. Onderweg zo’n 10 km verder moet dat nog een keer gebeuren.
Terug op de camperplaats vindt Paul een klein gaatje, dat hij plakt. Aan het eind van de middag kan ik er weer op naar een winkel.

Gezellig jullie verslag te lezen ,ja Nederland heeft ook veel bekoringen,prachtige plekjes en bijzonderheden,je moet het wel opzoeken en er oog voor hebben. Gelukkig heb je een super handige man bij je Arendien,jouw band was snel weer geplakt. Goede reis verder . Groeten van Ad en Ineke.

Ineke koks 2021-06-19 11:46:49

Dat is weer een mooi putdeksel voor de verzameling!