Noordkaap en rendieren op de weg erheen

Noorwegen, Finnmark

Gisteren gingen we van Alta naar een camping in de buurt van Skaidi.
Voorbij Alta verandert het landschap. Berken zijn bijna de enige bomen, die we nog zien. Het zijn ook geen berken, zoals wij die kennen. Ze zijn klein en de stammen zijn heel dun. Wat hoger op de hellingen alleen wat kleine struikjes en mos.
Opeens komen 3 rendieren van een talud omlaag. ‘k Was even bang dat ze zo tegen ons aan zouden rennen. Gelukkig stopten ze op tijd.
Iets verderop rennen er opeens 3 voor ons op de weg. Gezien de grote geweien, waarschijnlijk mannetjes.
Vandaag gaan we door naar de Noordkaap. We verwachten meer rendierkuddes te zien, maar wat we zien is ver weg. Bovendien is het heiig, dus ze zijn niet te herkennen op foto’s.
De laatste 25 km naar de kaap rijden we door de wolken (mist dus). Als we van de parkeerplaats naar de Nordkapphallen lopen, zetten we Mapmywalk aan om de camper terug te kunnen vinden.
Binnen een film met de uitzichten die we hadden kunnen zien als het helder was geweest. Buiten blijft het mistig met een harde koude wind. Toch zoeken we de globe, het symbool van de Noordkaap.

Ha, leuk die rendieren! Oeps het ziet er inderdaad niet warm uit, maar het is zondermeer een hele mooie reis.

Magda 2019-08-14 12:56:25

Jee waar laten jullie al die fraaie landschappelijke indrukken xopx.want of he hfd is vol of het geraakt leeg, in een meditatieve status? Gelukkig zijn er foto's! Nu en Na genieten dus@