Vogels spotten

Marokko, Tafraout

Vanmorgen fietsten we naar de plek waar vorige keren een supermarktje was. Nu gesloten luiken. Iets verderop vinden we een superette, waar we een deel van ons lijstje kunnen kopen. Nog een paar versgebakken broodjes bij een bakker en dan terug naar de camping. Bij het binnenrijden komen we bekenden tegen. Als we staan praten vertellen die dat er een nieuwe supermarkt is, ergens anders in het dorp.
Rond de camper zien we verschillende vogels. Meestal lukt het niet om ze te fotograferen, maar vandaag blijft de diadeemroodstaart mooi zitten. Ook de kuifleeuweriken laten zich vastleggen. Of ziet iemand er de Thekla leeuwerik in?
Aan het eind van de middag wandelen we weer naar het dorp. Paul wil nieuwe babouches kopen. Zwart moeten ze zijn, zodat hij ze kan poetsen. Met zijn maat 46 is dat niet heel gemakkelijk. Gele of naturel hebben ze wel in die maat, maar zwart niet. Bij een winkeltje bieden ze aan om een paar te maken. Morgenmiddag om 6.00 uur zijn ze dan klaar. De prijs is ook nog eens lager dan ze in een andere winkel hiervoor vroegen. Doen dus.
Ik pas een jurk met een mooi geborduurde rand, maar hij staat me niet.

De vogels zijn goed gelukt!

Magda 2024-02-07 16:46:46

IK gok toch een kuifleeuwerik.