De eerst Brit Stop

Verenigd Koninkrijk, Dymchurch

Tegen achten vanmorgen naar de ferry gereden. De rit duurde een kwartier. Bij het inchecken werden alle paspoorten (ook die van de kat) ingescand. Of de kat er was en of de chip er nog in zat, is niet gecontroleerd. Wel kregen we een voorruitsticker met “pet” erop.
De volgende stap was controle van het voertuig door zwaar bewapende militairen, die even binnen keken. Na de Britse paspoortcontrole, opnieuw bewapende militairen die binnen kwamen. Alle kasten werden geopend, zelfs de kasten onder de banken en de bovenkastjes.
Toen konden we naar onze rij en wachten op instructies om de boot op te varen. We stonden op een van de vrachtwagendekken en konden als derde wagen de boot afrijden.
Richting Folkestone nemen we de eerste parkeerplaats om te lunchen. Dit blijkt bij Samphine Hoe, het gebied dat is aangelegd voor de constructie van de kanaaltunnel. Na de oplevering van de tunnel is het een natuurgebied aan het worden met veel weidevogels en slangen. Muntgeld voor een parkeerkaartje hebben we nog niet. We doen een donatie in euro’s en krijgen in ruil een (handgeschreven) parkeerkaartje. Na de lunch wandelen we naar de Westshore en terug over de zeewering.
Een paar boodschappen in Dymchurch (helaas geen telefoonwinkel gevonden, dus nog geen simkaart voor de mifi), dan door naar de oude vuurtoren van Dungeness. Bij de parkeerplaats waar volgens de app een camperplaats zou moeten zijn, staan bordjes dat overnachten in campingcars is verboden.
Na een kleine wandeling rijden we terug naar Romney Marsh, waar we overnachten bij een boerderij uit de Brit Stop gids.

heerlijk om te zien, vertrokken en onderweg..."on the road, Jack" dat gevoel..., met jullie en kat aan boord, nou ja, dat wel! veel plezier, Ineke

inekereistiederedag 2017-04-16 09:24:38

Goed op weg lijkt mij. Veel vakantie genoegen.