Stukje Camino

Spanje, Burgos

Reden we gisteren nog in de zon, vanmorgen was het bewolkt toen we vertrokken. Al kwam de zon er later wel weer regelmatig bij.
Vanaf Burgos kruisen we regelmatig de Camino de Santiago, de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella. We zien regelmatig mensen met rugzakken op lopen.
Parkeerplaatsen liggen vaak op plaatsen, waar ook pelgrims langskomen en hebben daarvoor voorzieningen. Zo lunchen we op een parkeerplaats waar bronwater (non potable) uit een geitenkop loopt. Er staan veel stenen tafels met bankjes er om heen en meer dan voldoende afvalcontainers.
Onze plek voor de nacht ligt aan de N135 van Pamplona naar St. Jean-Pied-de-port, voor veel mensen het startpunt van de wandelroute naar Santiago.
Hier zijn naast een kraan met drinkwater en de nodige picknicktafels, een barbecue en zelfs (schone) toiletten.
We lopen een klein stukje van de pelgrimsroute, de helling op met uitzicht op de snelstromende rivier de Arga.
Aan het begin van de avond begon het te regenen. Als dat een flinke bui is, spoelt misschien het Marokko-stof van de camper.

Ah, het einde van jullie prachtige reis begint nu toch wel in zicht te komen... Best wel snel gegaan voor mijn gevoel. Geniet nog van de laatste mooie routes!