Laatste bericht

Zweden, Borgsjö District

Gisterochtend regende het toen we wakker werden. Het mooie nazomerweer is voorlopig voorbij.
We rijden naar Östersund en gaan aan het eind van de middag weer naar Mante en Christian. De tvättstuga is besproken, dus we kunnen weer even een was doen. Als Tindra thuis is, ontspint zich een discussie tussen haar en opa over wat een eland is. Paul heeft in Sundsvall een beeldje gefotografeerd (draakje met een elandenkop) en beweert dat dat een eland is. Tindra vindt het maar niks dat hij niet weet hoe een eland eruitziet.
Vandaag is Tindra jarig, dus vanmiddag gingen wij er weer heen. De kamer was versierd met een vlaggenslinger en op de keukentafel een stapel cadeaus.
Na het uitpakken werd een van de legodozen geopend en de stukken ervan gebouwd. In de doos hondjes en ook een paar drollen. Opa doet voor hoe die met een schop en bezem opgeraapt kunnen worden en in de vuilnisbak gegooid.
Aan het eind van de middag gaan we uit eten. Tindra koos voor Samurai, een Koreaans-Japans restaurant. Wat we precies hebben gegeten, weten we niet. Het was wel erg lekker.
Mante: Voorgerecht: loempia's met vleesvulling
Nagerecht: ijs, wortelcake en gefrituurde banaan/mochiijs
Na het afscheid fietsen wij naar de camper.

Morgenochtend vroeg vertrekken we. Familieomstandigheden nopen ons om versneld naar Nederland te rijden. Dit is dus ook meteen het laatste verhaaltje van deze reis.

Mooie verhalen na een fijne vacantie,jammer dat jullie wegens familie omstandigheden huiswaarts moeten,Veel sterkte gewenst. Hartelijke groeten, Ad en Ineke.

Ineke. 2022-09-14 19:55:33

Voorgerecht: loempia's met vleesvulling Hoofdgerecht: rijst met bibimbap, knapperig varkensvlees in n zoete plakkerige saus, tempuragarnalen en yakiniku. Nagerecht: ijs, wortelcake en gefrituurde banaan/mochiijs Het was fijn om jullie hier te hebben! Kus

Mante 2022-09-14 20:16:40

Bedankt voor de mooie verhalen. Sterkte gewenst! Hartelijke groeten van Emily

Emily 2022-09-14 21:04:17

Lieve Arendien en Paul, We wensen jullie sterkte met de familie omstandigheden. Een goede reis terug en tot ziens in Oegstgeest, Een hartelijke groet van Eric en Marianne

Marianne 2022-09-14 22:57:23

Goede reis en sterkte.

Hans 2022-09-15 16:10:42

Dank voor jullie bezoek en mooie verhalen. Sterkte met de thuisreis en thuiskomst. Hart.gr

Elsbeth en Henk Boomker 2022-09-15 18:41:00

Dank jullie wel, dat ik weer mee mocht genieten. Ik hoop, dat jullie inmiddels een vlotte en veilige terugreis hebben gehad. Als het versnelde vertrek met iets naars te maken heeft, dan veel sterkte!