Marbella

Spanje, Marbella

Vanaf Algeciras reden we naar Marbella, een camping 300 m van het strand beloofde de acsi-gids. Tien minuten lopen, na het oversteken van de A7 (de drukke kustweg) via een voetgangersbrug, kwamen we ’s avonds op een smal strand. Het viel ons op dat het zand minder “schoon” was dan aan de kust in Marokko.
Gisteren zijn we voor de camper blijven hangen met een boek (onder een volle waslijn) en vandaag reden we terug naar Estepona, want daar zit een caravan/camperzaak waar ze een thermokoppeling voor onze koelkast hadden. We hebben hem er daar meteen ingezet en het gas blijft nu weer branden. De ontsteking blijft ook knipperen, dus helemaal in orde is het nog niet. Het belangrijkste is dat de koeling weer werkt op gas. Dat geeft ons de vrijheid om op een camperplaats zonder stroom te staan en tijdens het boodschappen doen, warmt de koelkast niet meer op.
De camping staat vol vaste staanders en vrijdagmiddag rijden die binnen. Overal om je heen hoor je Engels. Wij vermoeden uit Gibraltar.