Eerste blik op de Oostzee

Duitsland, Breest

Vanmorgen vonden we een tasje met een briefje en 4 broodjes aan de spiegel. Lief.
Na ’t ontbijt vertrokken we richting het eiland Usedom. Bij het zoeken naar een kampeerwinkel vond ik in Zinnowitz een winkel, waar gasflessen gevuld konden worden. We laten onze fles, die nog niet half leeg is, vullen. In Polen en de Baltische staten zijn dit soort plekken schaars.
Dan rijden we door naar Bansin bij Heringsdorf. We staan op een particuliere CP, die als een van de weinige CP’s hier aan de kust geen hoofdprijs vraagt. Het is hier erg toeristisch. Langs de boulevard, waar we aan het eind van de middag even naar toe wandelen, staat het ene mooie hotel naast het andere. Sommigen nieuw, anderen lijken wat ouder.
Het weer is omgeslagen. Qua neerslag valt het mee, maar de temperatuur haalt de 10˚C niet meer.
Het is vaak bewolkt en er staat een stevige koude wind.

Die donkere grauwe lucht op de foto , brengt niet veel goeds,hier heeft het zondag en gisteren ook veel geregend ,vandaag zon maar nog een koude wind. We wensen jullie een mooie verdere reis en een zonnetje. Groetjes. Ad en Ineke. P.Swe hebben op beide terrassen broedende meesjes,het hokje met het cameraatje daar liggen 6 prachtige eitjes in en Mamma Mees slaapt de hele nacht op de eitjes,het uitbroeden is nu begonnen.

Ineke 2023-04-25 20:03:30

Fijne reis weer! Als jullie terug zijn moeten we nu echt weer eens afspreken.

Pauly 2023-04-26 07:33:39

Het weer lijkt Nederland wel!