Handwerk

Marokko, Asilah

Nadat de wasmachine draaide, wandelden we weer naar de stad. Langs de zee over de boulevard. Het voetgangersgebied werd opnieuw “betegeld”. We kregen uitleg. In een mal werd cement gegoten. Als dat wat was gedroogd, werd de mal verwijderd en de ruimte tussen de grijze cement vormen opgevuld met een specie met grind erin.
De “tegel” uit de mal zijn meeuwenkoppen. De snavels bijna tegen elkaar. Als je het weet, zie je het. Zeker als je aan de goede kant staat.
Even verderop lag een stapel mallen, waarvan eentje zo werd neergelegd dat Paul er een foto van kon maken.
We gaan weer de Medina in. We zoeken een koelkastmagneet voor een vriendin en een kaartje voor een ander die bijna jarig is.
Bij een marktje aan de rand van de Medina een kat met 4 kittens. De ogen zien er wat ontstoken uit, dus niet in de beste conditie.
’s Middags op zoek naar een postkantoor om een postzegel voor de kaart te kopen. Ondanks het tekeningetje van de receptieman vind ik die niet.
Morgen is hier de wekelijkse soukh, dichter bij de stad dan vroeger, horen we van de gardien van de camping.

Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat en jullie genieten. Nederland verlangt ook naar een blauwe lucht na al die regen. Mijn kleindochter die na haar sudie in Stockholm een baan aangeboden heeft gekregen schreef dat het berekoud is en veel sneeuw in Zweden , chaos op de wegen. Groeten allebei. Ineke.

Ineke 2024-01-04 21:10:45

Het ziet er bij jullie warmer uit dan hier... wij zitten ruim onder de -20 nu. Gelukkig is de sneeuwchaos in het zuiden waar ze nog altijd niet snappen wat winter is 😅. Geniet! Kus

Mante 2024-01-04 23:29:09

Zeer nieuwsgierig hoe het jullie daar verder vergaat. Staan in Spanje en twijfelen of wij eindelijk eens die overtocht willen gaan maken. Horen geheel tegenstrijdige berichten hierover. Maar jullie overtocht was toch ook al niet zo’n best begin. Wordt je trouwens gecontroleerd op drank?

Dick 2024-01-05 14:49:27

Beste Dick, Wij hebben het altijd erg naar onze zin in Marokko. De voorzieningen zijn niet te vergelijken met de Europese standaard, maar als je daar geen last van hebt / alles aan boord hebt, is alles goed te doen. We hebben ons ook nooit onveilig gevoeld Onze heenreis was gewoon pech, dat er een boot uitviel. Je moet altijd wel rekening houden met vertraging bij de boten. Er gaan er heel veel op een dag van verschillende maatschappijen. Controle op drank heb ik niemand over gehoord. Er wordt bij binnenkomst niet gevraagd of je alcohol bij je hebt. Wij hebben het niet bij ons, behalve die ene fles die we van Carlos kregen bij de boeking. Wij vinden Marokko een aanrader. Groet Arendien

Arendien-en-Paul 2024-01-06 14:30:12

Bedankt voor jullie reactie. Wij blijven jullie met veel interesse volgen.