Kurort

Duitsland, Bad Wildungen

Bad Wildungen zou het dorp van Sneeuwitje en de zeven dwergen zijn. Toen we eenmaal op de camperplaats stonden, bleken de dwergen 12 km verderop in een dorp te wonen.
We liepen Bad Wildungen in. Zoals de naam al zegt, is het een kuuroord en volgens de folder zouden er mooie jugendstil gebouwen te zien zijn vanaf de wandelpromenade. Dat is weer eens wat anders dan vakwerkhuizen, dus wij op zoek.
Eerst door de (vakwerk)altstad. De Roter Hahn is een toren in de stadsmuur. Hij diende als gevangenis. Als er een terechtstelling op handen was, werd de rode Bloedvlag gehesen.
Echt mooie jugendstil hebben we niet gevonden. Sommige gebouwen hadden een stukje dat aan jugendstil deed denken, maar het geheel viel tegen.
Wel leuk was het kuurpark, met allerlei verschillende relax-tuinen. Elke tuin met een ander thema, daarbij horende kleuren planten en meubilair.
Niet zoveel gemaakt foto’s vandaag. De geheugenkaart in Paul zijn lumix was vol na twee foto’s en de batterij in mijn canon ixus was halverwege de middag leeg. Nog wel een paar kiekjes met de telefoon. We zijn niet voor één gat te vangen.

Gelukkig nog veilig : misschien af en toe natte voeten!