Dartmoor

Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Vanmorgen de Dartmoor (hoge heide en veengronden in Devon) opgereden. Even zoeken welke weg we kunnen berijden, want er zijn veel (heel) smalle wegen. De weg die we kiezen is volgens de kaart meer dan 4 meter breed, maar er zijn een paar bruggetjes die niet breder zijn dan 2,3 meter (volgens de borden). Wij zijn inclusief spiegels 2.60 meter. 2,3 moet dus te doen zijn als het over de breedte van de brug gaat.
Meteen na de tweede brug is een parkeerplaats. We stoppen voor een paar foto’s en horen dat er daar vandaan wandelroutes weggaan. We smeren wat boterhammen en trekken onze wandelschoenen aan. Lopen een stukje langs de Dart. De Dart is een van de broedkramers van de Atlantische zalm (helaas pas in augustus). https://www.youtube.com/watch?v=k5wzem0-_LQ&feature=youtu .be
Na de lunch aan de Dart een heuvel op naar Leigh Tor. Tors zijn verweerde granietrotsen. Er zijn er vele in het Dartmoor National Park. Via een smal weggetje lopen we dan weer omlaag. Op “Map my walk” zien we op een gegeven ogenblik dat we een rondje maken en inderdaad komen we een kwartiertje later terug bij de parkeerplaats.
We rijden verder de Moors op en er aan de andere kant weer uit.
Staan nu op een parkeerterrein met uitzicht over de haven van Plymouth. Veel mensen komen picknicken aan het strand of de honden uitlaten. Zoals het er nu uitziet, staan we hier vannacht met 3 campers.
Wij keken na het eten voor in de wagen zittend naar een zeilwedstrijd in de haven.

Goed en leuk beizig jullie. Ga vrijdag op Vakantie en hoop jullie vanuit Bolivia en Chili te kunnen blijven volgen.