Op weg

Nederland, Gouda

Heerlijk met z'n tweeën op vakantie deze keer.

Laatste spullen in de camper, kostbaarheden en eten. Ik was vroeger dan afgesproken, dus maar vast een keertje naar beneden gelopen en de drager op de trekhaak gezet, Vanja heeft het al in de gaten en komt er ook aan met haar mooie nieuwe fiets.

De reis gaat voorspoedig, weinig verkeer op de weg, we schieten lekker op en zijn mooi op tijd bij de pont. Het is niet druk, we kunnen met de eerst aankomende veer mee. Ik vind het best een belevenis zo met de camper. We mogen vanwege corona de camper niet uit, maar met mondkapje loop ik toch even naar boven om naar buiten te kijken. 20 minuten later varen we op Texel aan en zijn we snel de pont af, het is maar een klein stukje naar de camping. We hebben een code gekregen waarmee we door de poort kunnen en rijden zo naar ons plekje Grutto nummer 14. Prachtige plek tussen de duinen en geen overburen. Even zorgen dat we waterpas staan, dus de keggen eronder en ook dat is voor elkaar, toch fijn met zijn tweeën, net even iets makkelijker.

Na een boterham en een bakkie koffie gaan we heerlijk fietsen, we beginnen dichtbij in "ons" dorpje Den Hoorn, met het kerkje met de mooie witte toren, het mooist gelegen kerkje van het hele eiland. Een klein maar mooi plaatsje, met veel historische woningen uit het maritiem verleden. Verder naar Den Burg, Texels "hoofdstad" een iets groter plaatsje met veel terrasjes, waar we maar even lekker gaan zitten en van onze favoriete snack nacho's genieten.

We stappen weer op de fiets, nu naar Oude Schild een havenstadje aan de Waddenzeekust, met zowel vissersboten als enorme zeilboten en jachten. Mijn blaar speelt weer op, maar ik heb de dame van de wandelwol paraat, dus de pijn wordt direct minder, thuis een draadje erdoor en een pleister, klaar! Fietsen een stuk over de IJsdijk, waar we héééééél veel schapen zien, richting de Waal, waar we een klein stukje van het prachtige natuurgebied van de polder Waal en Burg hebben gezien.
Het is inmiddels alweer over zessen en gaan maar eens op camper aan, we hebben nog 9 km te gaan om weer op de camping te komen. Het was een bliksembezoek aan een paar dorpjes, waar we nog uitgebreid terug gaan en ik wat uitgebreider zal vertellen.

Op ons plekje aangekomen, na toch zo'n kleine 37 km, ligt er een welkomsmap op de tafel, zo leuk en alles Coronaproof! Vanja kookt heerlijk spaghetti terwijl ik schrijf. Dit gaat niet helemaal over rozen, WIFI en mijn kastje werken even niet :(
Na zuchten en weer proberen lukt het uiteindelijk.
Na een heerlijk bakkie pruttelkoffie kunnen we zelfs voetbal kijken op mijn tablet.

Tot morgen!

Veel plezier saampjes. Wat een heerlijk weer hebben jullie. Ik ga met veel plezier jullie reis volgen.

Marion 2021-06-13 21:55:25

Wat hebben jullie al veel gezien op de fiets,aan de foto’s te zien,heb het ook net van Vanja gehoord.

Lenie..mamma 2021-06-13 22:07:49

Fijne vakantie gewenst! Doe Vanja de groeten! Ik lees weer mee! Groet Ron

Ron 2021-06-13 22:24:18

Leuke reis gewenst, geniet ervan

Chris melis 2021-06-13 22:33:20

Fijne en gezellige vakantie Vanja en Yvon!! Geniet ervan!! Ik wil ook graag nog een x naar de waddeneilanden, nog nooit geweest!! Dus ik ga jullie reisverslagen met veel plezier volgen!!